CLUJ-NAPOCA pentru capitala europeană a tineretului!

Newsletter
Print
  • Share on Facebook
  • Share on Twitter
  • RSS

Cu Facebook, înainte. Clujul şi-a depus candidatura pentru Capitală Europeană a Tineretului 2015

sursa: Provincianews.ro

Dosarul întocmit de clujeni a fost depus la Bruxelles luni, 1 Octombrie. Aproape 13.000 de clujeni au dat like-uri pe Facebook acestui proiect, depăşind targetul propus de organizatori, de 10.000.

Înscrierea documentaţiei s-a făcut electronic, la fel ca cea în etapa precedentă luni, 1 octombrie, în jurul orei 9. S-au întrecut pentru râvnitul titlu de Capitală Europeană a Tineretului (CET) 12 oraşe europene, iar în finală au fost alese Varna (Bulgaria), Vilnius (Lituania), Ivanovo (Rusia) şi Cluj-Napoca. "Vom afla rezultatul în 24 noiembrie, în cadrul unei ceremonii care va avea loc la Maribor, actuala CET. Sperăm să fim noi cei aleşi. Chiar dacă nu vom fi, cred că noi ne-am atins oricum obiectivul. Am dorit să intrăm în finală şi să producem o emulaţie în jurul ideii", a declarat Florin Moroşanu, unul din coordonatorii proiectului pentru PROVINCIA NEWS.

Dezavantajele altora, atuurile noastre

Cei care au pus la punct această idee sunt convinşi că oraşul de la poalele Feleacului are şanse maxime să fie preferat de juriu. Dezavantajului concurentului Vilnius ar fi că este capitală, iar Ivanovo se află în zona metropolitană a Moscovei. "Pentru a ajunge la Ivanovo din orice oraş european important e nevoie de două escale", a remarcat Moroşanu. DEspre Varna, coordonatorul spune că "are potenţial, dar nu i-am văzut deloc active pe Facebook şi pe Internet, în general".

Facebook înainte de toate

Încă de la început, proiectul a avut parte de susţinere masivă în cadrul reţelei de socializare. Coordonatorii şi-au propus să "strângă" până la data înscrierii oficiale a candidaturii Clujului 10.000 de like-uri, iar marţi, 2 octombrie, al o zi după aceasta, Youth@Cluj-Napoca 2015 avea 12.238 de aprecieri. "Poate părea pueril faptul că luptăm pentru mai multe like-uri pe Facebook, dar e un factor foarte important, reflectă în faţa juriului adeziunea oamenilor pentru proiect", a explicat Moroşanu. Faţă de contracandatele la titlul de Capitală Europeană a tineretului pentru 2015 care au sute de aprecieri, Clujul se situează, astfel, foarte bine. "În plus, tot pe Facebook, unele oraşe din finală au început să se faulteze reciproc. Vilnius, de plidă, i-a acuzat pe cei din Ivanovo că şi-ar fi cumpărat like-uri... Noi ne-am ţinut departe de asemenea năstruşnicii şi asta cred că va conta în ochiii juriului", a apreciat coordonatorul. Votanţii sunt în mare parte clujeni, studenţi la Cluj, români plecaţi din Cluj în alte ţări, însă cea mai mare pondere o au transilvănenii. Strategia de viitor a coordonatorilor proiectului se bazează tot pe această reţea de socializare şi se doreşte o susţinere şi mai mare în lumea virtuală. În curând, vor începe acţiuni de mobilizare a studenţilor din campusuri şi s-a obţinut deja aprobarea pentru popularizarea proiectului şi în şcolile clujene. "E important să îi mobilizăm, pentru că, în fond, ei vor fi beneficiarii acestui proiect, în caz că va fi ales", a explicat Florin Moroşanu. Clujul ar putea să găzduiască, în acelaşi context o conferinţă dedicată tinerilor care va include un happening sau un eveniment în aer liber. Felul în care va fi organizat evenimentul va fi decis tot de tineri clujeni.

Să share-uim pentru Cluj

"Din punctul meu de vedere, atuul nostru principal este ideea de share, e cea mai importantă parte a acţiunii noastre", e de părere coordonatorul. Într-un context mai general, acţiunile tinereşti prind amploare. "Ne-am propus să share-uim cu toţi cei interesaţi valorile şi educaţia noastră, spiritul studenţesc al Clujului", a sintetizat Romoşanu esenţa proiectului. "Ideea s-a născut în rândul organizaţiilor studenţeşti în urmă cu câţiva ani şi a fost adusă înspre noi de către Grupul Pont şi Farkas Andras, care a fost motorul acestui demers. La vremea aceea am preferat să nu depunem candidatura pentru anul 2014, pentru ca cea în 2015 să poată sprijini demersurile pentru Cluj, Capitală Culturală Europeană", a explicat acesta.

Studenţie şi seriozitate

„Ne-am gândit că avantajul principal al Clujului ar fi faptul că e un oraş studenţesc care este susţinut de studenţi şi se bazează pe ei", a apreciat Farkas Andras, expert local şi regional de dezvoltare în cadrul Grupului Pont. „Ca dezavantaje, ne-am temut să nu fie faptul că suntem în Sud-Estul Europei, însă nu cred că e o temere întemeiată. Ne-am mai temut de concurenţa celor din Ivanovo, care au mai fost Capitală a Tineretului...", a mărturisit acesta. „În general, cred că am depus o documentaţie de calitate, bine documentată, că susţinătorii Clujului ne sunt aproape, aşa că avem toate şansele să câştigăm", a mai spus Farkas.

Florentina TĂTAR

 

SPUNE-ŢI PĂREREA!